2009. január 13., kedd

Vezércikk helyett


Úgy döntöttem, nem írok vezércikket. Helyette inkább kezdem az új szezon első fontos hírével :
az alpesi sí szezon elkezdődött! Végre!
Röviden :
A VII. VOLVO-K2 Kupa Sí és Snowboard Verseny és Mozgássérültek Síbajnoksága ( a szervezők beszámolója , képekkel katt ide ) 2009.jan.09.11 között került megrendezésre Murau-ban ( Steiermark, Ausztria) a Kreischberg hegyen.
Gyönyörű napsütéssel, de kemény hideggel várt minket Stájerország. A mozgássérült csapat létszáma sérülések és igazolt hiányzások miatt kissé alacsony volt, összesen 5 fő. Ez alacsonynak tűnhet, de ha összehasonlítom néhány ünnepelt és favorizált sportággal, kiderül, hogy az ülő sí kategóriában indulók száma éppen 300% -kal haladja meg
a versenyúszásban indulók létszámát az én kategóriámban...
A hiányzott az összetett magyar bajnok Szigedi László, és hölgyek sem tudtak jönni : a bajnok Vass Ágnes és a paralimpiai reménység Lőrincz Kriszta.
A pálya kemény, kifagyott és ebből következően gyors volt, ami kevéssé fekszik nekem. Az első napon, pénteken a szlalom két futamát rendezték meg: a 46 kapus, 118 m szintkülönbségű világkupa pályán ( rendeztek itt már Világkupa versenyt és osztrák bajnokságot is) a favorit Navratyil Sándor ( Holtpont SE) fölényesen győzött, a 2. dr. Lelik Ferenc ( KEFÉT SE) , a bronzérmes pedig Kurcsics Károly ( HALASI OLIVÉR SE) lett.
A szombati napon hasonló feltételek mellett került az óriás szlalom versenyre. A 27 kapus, 210m szintkülönbségű pályán ismét a papírforma jött be és
Navratyil Sándor ( Holtpont SE) síma győzelmét hozta , de az előző naphoz képest a 2. és 3. helyezett cseréltek és a 2. Kurcsics Károly ( HALASI OLIVÉR SE) , a bronzérmes pedig dr. Lelik Ferenc ( KEFÉT SE) lett.
A szlalomban ( magyar nevén műlesiklás) mindkét futamban elestem, de gyorsan összeszedtem magam és sikerült Karcsit így is megelőzni. Az óriás szalom ( óriás műlesiklás)
nem az én versenyszámom , de érdekes módon ebben futottam életem egyik legizgalmasabb menetét. Többször is úgy éreztem az első menetben, hogy vége, elestem ( mivel itt jóval gyorsabb az ember, mint szlalomban, egy esés gyakorlatilag a futam feladását jelenti) , de valahogyan, minden erőmet összeszedve talpon maradtam és sikerült a ravasz és nehéz pályát teljesíteni!A célban örömben tomboltam, nem érdekelt, hogy kikaptam ( és gyakorlatilag tök utolsó lettem) , egyszerűen boldog voltam, hogy sikerült teljesíteni a nehéz futamot , a pálya nem győzött le !
Az álló kategóriában jól ment és győzött a magyar mozgássérült alpesi sí paralimpai reménysége, a bal karján amputált Koleszár Balázs ( Holtpont SE), míg a 2. Katona Ottó ( Halasi Olivér SE), alsó lábszár amputált lett. Balázs jól, szemre is tetszetősen ment, már ebben az idényben a Világkupa középmezőnyében van, de még rengeteg tartalék van benne.
Tudni kell, hogy az amputáltak között egy-egy világkupa futamon 40 fölött van az indulók száma, ellentétben más favorizált sportokkal, pl. versenyúszásban az olimpián volt olyan kategória, ahol összesen 8 versenyző indult ( azaz azonnal a döntőt rendezték...).Az alpesi sí népszerű és nehéz sport, csak így tovább Balázs!

Szép napok voltak, köszönjük a K2 SÍ és SNOWBORD Központ baráti támogatását! Reméljük jövőre is találkozunk- mi készülünk és ott leszünk!

Nincsenek megjegyzések: