2008. július 11., péntek

Kajakozás

A sportturisztikai programban a résztvevőknek kétségkívül legjobban a handbike-ozás tetszett, ahogy erről már írtam. Nekem a legnagyobb élmény azonban nem ez hanem a kajakozás volt.Régen nagyon szerettem kajakozni, jártam a Tiszára, Kis-Dunára, Balaton, ezen kívűl vadvízen is eveztem párszor. Aztán a bénulásom után sokáig azt hittem, ennek (is) vége, ami részben lett csak igaz. A kedvencem időtöltésemről a vadvízi evezésről le kellett mondani- tudom vannak , akik járnak kerekesszékben is, de láb használata nélkül csak utazol a csónakban, ez meg engem nem érdekel- de a síkvizi kajakozásról nem. Azt már felfedeztem , hogy minden olyan csónakban, ahol a hátam meg tudom támasztani, evezni lehet. Rátámaszkodsz a húzás erejére és az szépen megtart. Baj csak akkor van, ha egy húzást elrontasz "rákot fogsz" , vagy ha erősebben hullámzik a víz. De most már Sanya trimaránja ezeket a problémákat is megoldotta, minden gond nélkül tudja mindenki ezeket a kajakokat használni. A hajó teljesen stabil, felborulni nem tud, kiesni belőle ha nem is lehetetlen, de nagy ügyesség és erőfeszítés kell hozzá, a kajakozás élményét teljesen visszaadja. Szóval , vízre magyar!!

Nincsenek megjegyzések: